dinsdag 21 maart 2006

Dag huis, dag lieve oude woning...

Ons oude huis staat te koop!

Na mijn geboorte in het ziekenhuis kwam ik thuis in dit huis. We kunnen deze blog zo langzamerhand beter de memories-blog oid gaan noemen, want ook bij dit verhaal komen de herinneringen weer terug als springvloed! Zo zie je op de foto's bijvoorbeeld een trap in de kamer staan. Dat is dezelfde trap waar de kerstkaarten aan linten hingen in december. Diezelfde linten die mijn broers in brand hebben gestoken waarbij het halve huis bijna is afgebrand.
Op de zijmuur staat nu een struik, maar jarenlang heb je daar "jaap-jan" kunnen lezen. Auteur: mijn broer. Gereedschap: een stuk krijt.
De foto van de garage waar mijn broer Arnold en ik Ivanhoe speelden met aluminium roedes, waarbij Arnold met zijn "zwaard" uitschoot en mij in mijn lip sneed. Tot op de dag van vandaag zie je het litteken.
De achtertuin waar Arnold heeft leren schaatsen toen het een keer zo geijzeld had dat er een behoorlijke ijsvloer lag.

Leuk hoor, om weer eens binnen te kunnen kijken. En wat Willeke zingt is sentimenteel, maar is wel een liedje dat van toepassing is bij dit verhaal…

Geen opmerkingen: