woensdag 7 januari 2009

Winterreifen

Sinds vorig jaar hebben wij ook winterbanden onder onze Hummer zitten. Eerlijk gezegd geloofde ik nooit zo in het nu en de noodzaak van winterbanden. Maar omdat we vorig jaar op skivakantie wilden en ze in Deutschland verplicht zijn, hebben we toen toch maar een setje gekocht. Nu het dan eindelijk weer eens een winter is zoals je op de winterlandschappen van Hendrick Avercamp kan zien, blijken de Winterreifen een goede aanschaf te zijn. Zo ijzelde het vanmorgen bij ons als een gek, maar van de voordeur naar de auto was het pad niet glad. Niets vermoedend stapte ik in de auto en reed met een gangetje van 50km/u naar het station. Daar aangekomen parkeerde ik ons wagentje, deed de deur open en stapte uit. Tenminste, dat was nog niet zo eenvoudig, want het was vreselijk glad. Geen last van gehad met de winterbanden!

En ja, ik ga met de auto naar het station. Volgens mij kan je een auto een stuk moeilijker stelen dan een gemiddelde fiets.

Geen opmerkingen: