vrijdag 2 januari 2009

Januari

De feestdagen zijn nu dan definitief achter de rug en dat betekent ook dat de dagelijkse realiteit vanaf maandag voor velen weer zal beginnen. Met de vakantie achter de rug beginnen we dan met frisse tegenzin aan een nieuw (werk)jaar. Inderdaad, met frisse tegenzin, want ik weet niet hoe jij het vergaat, maar ik vind januari een beetje een suffe maand. Vanmorgen hoorde ik op de radio iemand de perfecte omschrijving van deze maand geven: Net alsof het de hele maand maandag is.
Toch heb ik geen hekel aan maandagen (goh, dat klinkt net als een songtitel!), maar tot de 15e heb ik altijd een beetje zo'n vlees noch vis gevoel. Het wordt nu pas echt winter, het is ook nog een tijd donker en er staat niet eens iets leuks tegenover.
Tijd voor een winterslaap...!

Geen opmerkingen: