dinsdag 29 april 2008

Seizoen

Voor mij is het hooikoortsseizoen inmiddels weer in volle hevigheid losgebarsten. Vorige week bemerkte ik al de eerste symptomen. Kriebel in de neus en achter m'n verhemelte, loopneus, zere ogen, moeite met ademhalen, etc. Na even in de medicijnla gerommeld te hebben zag ik de verlichting voor me liggen in de vorm van Allerfree. Blijkbaar heb ik die vorig jaar aan het eind van het seizoen gekocht, want het pakje zat nog bijna helemaal vol. Het grootste nadeel van die pillen is echter dat je er zo'n droge mond van krijgt. Bovendien helpt het niet tegen jeukende ogen, maar ik kan tenminste wel weer normaal ademen.
Die kriebel achter je verhemelte vind ik trouwens het allervervelendste en daar valt ook niet zo heel veel aan te doen. Behalve dan met je tong een beetje op je verhemelte duwen. Trouwens, als iemand dit leest, het herkent en een goede oplossing weet, hou ik me aanbevolen.
Voor de rest is het een beetje uitzitten, als die k§$-bomen uitgebloeid zijn kan ik tenminste weer normaal door het leven. Zou het nou ook zo zijn dat als er helemaal geen bomen meer zijn, deze allergie ook de wereld uit is? Lang leve de global warming!

Geen opmerkingen: