woensdag 5 december 2007

Sint

Vandaag is het Sinterklaas, daarom een verhaal die hoort bij de foto van vandaag.

De foto is genomen in onze woonkamer in Almere, ik speelde Sint, Geri staat rechts en mijn collega Jaap van Rhijn speelde voor Piet. Jaap was namelijk door zijn baas Jos gevraagd om voor Sinterklaas te spelen bij Jos thuis. Dan zouden Jos' kinderen er zijn, maar ook zou hij nog een paar buurtkinderen uitnodigen. Dat liep natuurlijk helemaal uit de hand. Jos' woonkamer is groot, ik schat 5 bij 10 meter, en die hele kamer zat vol met mensen! Hij had er uiteindelijk een stuk of 40 uitgenodigd.

In de kamer had Jos een podium neergezet met daarop een ouderwetse luie stoel. Ik liet mij in die stoel vallen, maar toen wij na 45 minuten weer weg wilden gaan, kon ik daar natuurlijk nooit meer uit omhoog komen in mijn kostuum. Jaap had nog een veel groter probleem: zijn pakje was veel te klein (zoals je ook op de foto kan zien). Als hij zat en daarna weer op moest staan, moest hij eerst zijn broekje op gaan hijsen want die hing ergens op zijn enkels.
Wat een geluk was, we hadden gevraagd of ze voor de kinderen een mutsje konden maken met hun naam erop, dan kon ik wat dat betreft tenminste geen fouten maken. Maar de kamer zat vol met vervelende Gooise kinderen met namen als Laetitia en Roderick, die een paard hadden en golfden. Zulke kinderen verkoop je geen knollen voor citroenen, want toen Jaap en ik uiteindelijk weer vertrokken waren zei Laetitia tegen Jos: "dat was niet de echte Sinterklaas, hè".
Ach, Jaap en ik hielden er allebei twee flessen wijn aan over en beloofden elkaar om dit nooit meer te doen.

Geen opmerkingen: