zaterdag 8 december 2007

Katie

Katie Melua heeft een nieuwe single uit, 'Mary Pickford'. Ik weet niet wat het is, maar Katie is een van de weinige artiesten waarbij als ze gaat zingen ik denk "who cares?". Kijk nou eens naar de tekst van 'Mary Pickford'. Het gaat over het huwelijk tussen Mary en Douglas Fairbanks, maar wie interesseert dat nou? Ik bedoel, het is bijna 100 jaar geleden! En dan is het ook nog eens alsof de oprichtingsakte van United Artists gezongen is. Zelfs bij de notaris klinkt zoiets interessanter.
Nog zo een: de fietsenstalling in Peking. Het nummer stelt dat er in Peking 9.000.000 fietsen zijn. Hoe weet ze dat? Heeft ze die dan allemaal geteld? Wie zegt dat er niet 9.005.000 of 8.995.000 fietsen in Peking rondrijden? Maar wederom heb ik zoiets van "who cares"? Mij interesseert het werkelijk geen ene bal hoeveel fietsen er rond rijden daar.
En dat terwijl haar vorige single de briljante zin "If you were a piece of wood I'd nail you to the floor" had. Volgens Katie een foutje, gok ik.

Geen opmerkingen: