woensdag 31 mei 2006

Aparte songteksten II

Eerder heb ik het al gehad over stompzinnige teksten, maar de Engels/Amerikaanse top qua onbegrijpelijkheid is MacArthur Park geschreven door Jimmy Webb en uitgevoerd door o.a. Donna Summer en Richard Harris:

MacArthur's Park is melting in the dark//All the sweet, green icing flowing down//Someone left the cake out in the rain//I don't think that I can take it//'cause it took so long to bake it//And I'll never have that recipe again//Oh, nooooo

Wederom, waar gaat dit over? MacArthur Park is een park middenin Los Angeles, maar wat heeft dat in vredesnaam te maken met een taart? Ergens kan ik de referentie aan icing nog begrijpen. Icing (glazuur) is iets dat ze in Amerika veel gebruiken om op taarten te smeren. Het is heel gemakkelijk om het zelf te maken door een deciliter eiwit los te kloppen met een vork en vervolgens een pondje poedersuiker al roerend lepel voor lepel toe te voegen. Vervolgens nog even 10 minuten met de mixer erdoor en klaar is Klara. Als je er ergens tijdens het maken van de icing groene kleurstof aan toevoegt, dat op een taart smeert, een joint opsteekt en ernaar gaat zitten staren, zou je de bladeren aan de bomen in een park als icing op een taart kunnen zien.

Maar dan de rest van die tekst: "Iemand heeft de taart in de regen laten liggen//Ik denk niet dat ik er nog de kracht voor heb//Want het heeft me zoveel tijd gekost om hem te bakken//En dat recept zal ik nooit meer hebben//Oh, neeeeee"
Nu heb ik in mijn leven nooit drugs gebruikt, maar deze tekst is ook de slechtste reclame om het wel te proberen.

Geen opmerkingen: