maandag 24 april 2006

Album Top 101 - Deel XV

19 Michael Jackson - Thriller

Sinterklaas 1983. Op mijn verlanglijstje stond op nummer 1 het circus van Playmobil, op 2 stond Thriller van Michael Jackson. Weken vantevoren liep ik al te zeuren om dit album. Alle singles waren geweldig en de econoom in mij zei dat het veel voordeliger was (en nu nog steeds is) om in 1 keer een plaat te kopen dan elke keer weer een singletje. Het grote struikelblok waren echter mijn ouders, met name mijn moeder. Ik hoor het haar nog zeggen: "een lp is geen goed cadeau. Je draait die plaat misschien 2 keer en daarna gaat hij de kast in". Moet ik nog zeggen dat mijn ouders geen grote (pop)muziekfanaten zijn?
In ieder geval, mijn hoop op Thriller was op het nulpunt. Dan maar gokken op de nummer 1, het circus van Playmobil. Maar die had ik ook al 3 keer eerder gevraagd en even zo vele keren niet gekregen. Donkere wolken pakten zich samen boven deze Sinterklaasavond...

Gelukkig had ik een hele lieve oma. Dus toen de cadeaus op 5 december 1983 werden binnengebracht zat er uiteindelijk toch nog een hele mooie bij van mijn oma uit Leeuwarden: Thriller. Het werd een favoriet en ik draaide hem iets meer dan die "2 keer" die door mijn moeder voorspeld was.

Het circus van playmobil heb ik nooit gekregen...

Geen opmerkingen: