vrijdag 27 februari 2009

Slechte grappen

In het boek De ontvoering van Alfred Heineken van Peter R. de Vries staat een prachtige annekdote. De ontvoerders van Heineken, Cor van Hout en Willem Holleeder, hadden Heineken net ontvoerd en wilden voor hun alibi op het Leidseplein nog even een biertje pakken in (waar anders?) de Heinekenhoek. In die kroeg werden ze aangeschoten door een kennis met de vraag "weten jullie wie Heineken hebben ontvoerd?". Een beetje zenuwachtig antwoordde Van Hout dat hij dat niet wist. Zegt die man "De Twee Pinten!". Een voorbeeld van een slechte grap op het verkeerde moment.

Afgelopen woensdag stortte er een vliegtuig neer bij Schiphol en zojuist kreeg ik de eerste slechte grappen per e-mail binnen. Ja, ik weet het, het is niet zo netjes om ze ook hier te plaatsen, maar aan de andere kant....ik moet er toch wel om lachen. Bovendien is de werkelijkheid nog genanter dan de grappen, als je het mij vraagt. Dat alles gezegd hebbende, riemen vast, daar gaan we.

Het is wat met die Turken....Krijgen ze een baan aangeboden...missen ze hem.

Slechte cursus Nederlands voor Turken:
Ik land
Jij landt
Weiland

Geen opmerkingen: