dinsdag 3 februari 2009

Privacy

Wat ik nooit begrepen heb is waarom mensen hun hele hebben en houden op Twitter zetten. Voor de leken onder ons, Twitter is een site waarop je van minuut tot minuut op kan geven wat je aan het doen bent. Het is dus net zoals de WieWatWaar op Hyves, maar dan gaat het nog even verder. Vanaf je mobiel kan je bijvoorbeeld inloggen op je Twitter account en dan doorgeven wat je aan het doen bent. Buiten het feit dat ik heel veel van wat ik zelf doe vreselijk oninteressant voor andere mensen vind, ben ik ook niet echt geïnteresseerd in alles wat mensen in mijn omgeving doen.
Voorbeeldje. Ik hoorde laatst (via de radio) dat dj Michiel Veenstra van 3FM op Twitter had gezet dat hij de komende minuten niet bereikbaar zou zijn omdat hij moest poepen. Tja, tenzij dat het iemand is gelukt om ooit de letter 'i' (inclusief puntje) in de pot te schrijven, ben ik niet echt geïnteresseerd in iemands stoelgang.
Maar het kan nog erger. Zangeres Erykah Badu was zwanger en heeft haar hele bevalling getwitterd. Is er dan helemaal geen privacy meer?

Geen opmerkingen: