donderdag 5 februari 2009

Das Pop

Eerste keren zijn, hoe ouder je wordt, steeds schaarser. Over het algemeen vallen je eerste keren voor je 20e levensjaar. Des te leuker om vanavond weer es een echte eerste keer te hebben. Ik had namelijk nog nooit in hetzelfde programma drie (3!) keer hetzelfde nummer gedraaid. En dan had ik er eigenlijk nog geen genoeg van. Het ging om het nummer Underground van Das Pop. Een Belgische band die ik in een heel ver verleden een keer live heb gezien, vraag me alleen niet waar, hoe of met wie, want ik zou het echt niet meer weten.
Afgelopen weekend kwam ik hun laatste cd, simpelweg getiteld Das Pop, tegen en vandaag heb ik 'm beluisterd. Wat een heerlijke plaat boordevol met prachtige popliedjes. Maar het nummer Underground is wel de absolute topper. Het liedje duurt maar 3 minuten, maar wat een drive, wat een catchy geluidje. Heerlijk!
Lees net op Wikipedia dat het nummer vorig jaar augustus een single was. Waarom is dit geen hit geweest? Ik pleit voor een heruitgave!

Geen opmerkingen: