maandag 17 november 2008

Verkiezing

Afgelopen weekend heb ik het KiesKompas voor de waterschapsverkiezingen maar eens ingevuld. Vorige week had ik het stembiljet thuis ontvangen, maar wie moet ik kiezen? Want dat ik moest stemmen, dat stond voor mij wel vast. Als Alexander Pechtold namelijk stelt dat deze verkiezingen nergens over gaan, moet je op gaan passen. En ja hoor! In de kop van Noord-Holland wil "men" ongeveer hetzelfde gaan doen als wat ze in Groningen hebben geprobeerd, een blauwe stad aanleggen. Wie op dat onzalige idee gekomen is weet ik niet, maar mij lijkt het een heel slecht idee. Dat land is namelijk niet voor niks ooit droog gelegd en bovendien maak je een heleboel boeren werkloos. Maar goed, wie beslist hier over? Juist, het waterschap.
Er valt dus zeker wel wat te kiezen, als je je er maar in verdiept.

Geen opmerkingen: