woensdag 5 november 2008

Palmer vs Obama

Gisteren schreef ik hier dat we maar af moesten wachten welke geschiedenis er geschreven zou gaan worden. Sowieso waren de Amerikaanse verkiezingen van gisteren namelijk historisch, wat de uitslag ook zou zijn. De eerste vrouw als vice-president of de eerste zwarte president, gelukkig is het het laatste geworden.
We moeten we nog maar afwachten of het voor Nederland nou echt zo goed is dat Obama president geworden is, want hij heeft al aangekondigd eerst Amerika weer op te gaan bouwen voordat hij zich gaat concentreren op het buitenland. De tijd zal het leren.

Al zolang als dat Obama in beeld is doet hij mij, en met mij heel veel mensen, denken aan president Palmer uit de serie "24". Het karakter uit die serie had de kwaliteiten die ik zo graag verenigd zou willen zien in een president. Warm, medelevend, charismatisch, pragmatisch, doorzetter, etc, etc. Maar de acteur die President Palmer speelde, Dennis Haysbert, had nog een ander voordeel, hij klonk ook als een president. Vanaf het eerste moment dat ik Obama hoorde praten, hoorde ik de gelijkenis met Palmer. Nou maar hopen dat hij ook de andere kwaliteiten van die president heeft.

Geen opmerkingen: