vrijdag 21 november 2008

Franse auto

Het Goede Doel heeft op hun lp Mooi en Onverslijtbaar hun mooiste nummer staan als je het mij vraagt, Franse Auto. Het refrein van het nummer is als volgt.

Jij bent precies een Franse auto
Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot
Maar als de motor nog wil lopen
Dan is het plaatwerk al verrot


Al enige tijd werk ik voor een Duits automerk, ik rij ook in een auto van dat Duitse merk ook al is die in Brazilië gemaakt, mijn eerste auto was een kever en je zou dus denken dat ik behoorlijk Duits georiënteerd ben op autogebied. Toch ligt mijn hart bij de Franse auto. Eigenlijk is dat mijn hele leven al zo, de Citroën DS vond ik als kind al een machtige bak. Als ik nu nog een Citroën SM zie rijden gaat mijn hart sneller kloppen. En ook al zegt iedereen dat ik gek ben, de Mégane vind ik één van de mooiste betaalbare auto's van dit moment.
Kijk, een Aston Martin staat uiteraard aan de top van de voedselketen, maar die kan ik echt nooit betalen. Nu heeft Renault dan de nieuwe Laguna onthuld. Als je je ogen als spleetjes maakt en er snel langs kijkt, lijkt het net een Aston. Sch#t aan alles, de volgende auto wordt een Franse.

Geen opmerkingen: