maandag 10 november 2008

Reactie

Een tijdje geleden heb ik aan mijn blog de mogelijkheid toegevoegd om te reageren, maar ofwel werkte het niet, of alle lezers waren het eens met wat ik schreef, want als ik al een reactie kreeg was het alleen via privé-mail. Zo heb ik wel eens een foto weggehaald van iemand die het niet leuk vond om zichzelf terug te zien, heb ik namen verwijderd op verzoek van betrokkenen, of een stukje wat opgeschoond omdat het wat te scherp van toon was. Gisteren was dan de primeur van iemand die online reageerde op het stukje van afgelopen vrijdag over de Echte Gooische Meisjes. Oud-collega Daniëlle schreef:
Toevallig ken ik de vader van Pauline al zo'n 25 jaar. Een van de leukste, liefste hardswerkende en royaalste mannen die ik ken. Begrijp de ergenis wel en deel 'm ook maar het programma is flink aangedikt. Zulke draken zullen in werkelijkheid wel bestaan maar dit is maar televisie.
Nu de reactie is geplaatst op een openbaar orgaan, nl. het internet, voel ik mij geroepen om hier te reageren op deze reactie en dit niet achter de schermen te doen.

Om te beginnen, het stukje gaat niet over de papa van wat ik zo fijntjes de überteef noemde, maar over de meisjes zelf. Wat ik wel over hem schreef, dat ik bijna zou willen dat hij veel geld op de beurs heeft verloren, ging wat mij betreft niet eens over die man (ik wens namelijk niemand iets slechts toe), maar over het effect dat het verliezen van zijn geld op zijn dochter zou hebben.
Afgelopen zaterdag keek ik naar Dit was het nieuws waarin Raoul Heertje het programma Effe geen cent te makken als "walgelijk" betitelde. Hij was van mening dat wanneer iemand heel veel geld heeft en een maand op bijstandsniveau gaat leven, hij zich niet kan inleven in de echte situatie. Na een maand zit je immers weer in je villa aan de champagne. Ik deel die mening niet.
Wat ik wel walgelijk vind is het nouveau riche gedrag zoals het in EGM geëtaleerd wordt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de meisjes in die serie, net als bijvoorbeeld Paris Hilton, slechts hun hand op hoeven te houden bij papa. Op zich is daar nog helemaal niets mis mee, maar ga dan niet op tv zitten te doen alsof jij het allemaal aan jezelf te danken hebt. Je hebt dan gewoon heel veel mazzel gehad dat je in zo'n gezin geboren bent. En ja, de voice-over is erg dik aangezet in het programma, maar de uitspraken die ik gequote heb zijn toch echt van deze Pauline zelf. Als dat dan mijn dochter zou zijn die zo op tv zou verschijnen zou ik mijn ogen uit m'n kop schamen voor dat schaap.

Maar goed, Daniëlle, je kent de papa van Pauline, dus stuur het bovenstaande maar naar hem door. Dan wil ik nog wel eens een boom opzetten met deze man over vrijgevigheid.

Geen opmerkingen: