woensdag 1 oktober 2008

Woonbeurs

Gisteren zijn Geri en ik naar de Woonbeurs in de Amsterdamse Rai geweest. Zelden heb ik zo'n grote kudde kirrende huisvrouwen bij elkaar gezien. Dat wil zeggen, bij de stands met "brocante", oftewel, nieuwe zooi die ze er oud uit doen zien. Dan hangt er zo'n gepunnikt hart en dat is dan "zooooooooo authentiek Frans". Het stickertje met Made In China zit op de achterkant dus aan de vóórkant is het echt volkomen rus- cq. authentiek, dat klopt.
Maar voor de rest was het best een leuke beurs, vooral de Audi en Panasonic stands. Ja, ik begreep het ook niet, maar Audi stond in het design-gedeelte met de nieuwe Q5 (strakke bak!) en Panasonic had elektrische ophangarmen te showen dus daarom stonden ze daar ook. En plasmaschermen uit de categorie "Aannemer". Ja, ken je die categorie niet? Dat is die categorie dat als je zo'n scherm koopt je meteen de aannemer moet bellen voor een uitbouw, anders past 'ie niet fatsoenlijk in je huiskamer.
Ook wel grappig was mijn flater van het jaar. Er was een afdeling met Dutch Design waar met name jonge ontwerpers hun ding mochten showen. Hartstikke leuk, natuurlijk, want dan zie je heel aparte ontwerpen. Op een gegeven moment pakt een mevrouw een microfoon en zegt "dames en heren, zo meteen begint de meet & greet met Christien Jansen (naam gefingeerd)". Dus ik kijk een willekeurig meisje aan en zeg geluidloos tegen haar "wie????". Blijkt dat dat meisje die Christien Jansen was.
Het was een leuke dag.

Geen opmerkingen: