vrijdag 3 oktober 2008

Vakantieplanner

Van de week kreeg ik een mailtje van Eric met als tekst "ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar volgens mij is dit echt wat voor jou". En wat had hij daar gelijk in, zeg. Deze site is de ultieme natte droom voor muzieknerds zoals ik die hun hele vakantie kunnen spenderen aan het zoeken naar die ene rots op dat ene strand waar de hoesfoto van een album is geschoten. Met mijn goede vriend Bart heb ik in de jaren '90 een aantal jaar zo mijn vakanties doorgebracht. Zoeken naar dat huis in Duitsland waar Elvis in de jaren '50 ingekwartierd was. Of zoeken naar dat verlaten vliegveld in zuid-Engeland waar The Beatles delen van hun film Magical Mystery Tour op hebben genomen (op de foto van vandaag het verkeerstorentje van dat vliegveld, West Malling Airfield, dat kort na ons bezoek gesloopt werd).
Het is dus goed om te weten dat er nu een site is waar ik onze vakanties in kan plannen.

"Waar wil jij naar toe op vakantie dit jaar, Peter?"
"Wij moeten hoognodig naar Engeland."
"Oh leuk. Goed idee, naar Londen."
"Ja, misschien. Maar ik dacht eigenlijk meer aan Easington Colliery, County Durham."
"???"
"Ja, daar hebben The Who hun hoesfoto voor het album Who's Next geschoten."
"..."
"Dat vind jij óók leuk, op dat album staat dat nummer dat ze voor CSI Miami gebruiken, Won't Get Fooled Again. En dat vind jij toch zo'n leuke serie? Nou dan!"
"Oh my God..."

Geen opmerkingen: