donderdag 27 maart 2008

Camera obscura

Na lang en rijp beraad zijn we eruit: het wordt een Pentax. Of een Sony.
Al vanaf oktober zijn we aan het denken over een nieuwe digitale spiegelreflexcamera. Toen ik nog vrijgezel was, kocht ik zoiets gewoon op een middagje. Ik verdiepte me er dan niet echt in, maar ging min of meer op goed geluk met een nieuwe aankoop naar huis. Geri is een stuk slimmer en bedenkt zich 10x voordat ze een aankoop doet. Nadeel van die methode is dan wel dat je er heel lang over doet voordat je een keuze hebt gemaakt. In dit geval zijn we dus 5 maanden verder en nog is er niets nieuws!
Maar afgelopen zaterdag zijn we er weer eens op uitgegaan en hebben van diverse kanten advies ingewonnen, camera's vastgehouden, enzovoort. Aan het eind van de dag wisten we net zo veel als aan het begin: niks! Op zondag ben ik dus maar even op het internet wezen kijken en dan komen al gauw de grootste voor- en nadelen van de diverse merken naar voren. Zonder in detail te treden, maar het wordt dus één van bovenstaande merken. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: