woensdag 16 mei 2007

Prince

Ik ben nog steeds bezig met het in mijn computer zetten van mijn cd-verzameling. Inmiddels zit ik op ruim 9000 liedjes en heb ik voor 28 dagen continu muziek. Het leukste aan dit klusje is dat je weer in contact komt met muziek die je heel lang geleden voor het laatst hebt geluisterd. Zo ook Prince. In totaal heb ik 25 albums van de beste man, maar daar zit ook een bootleg bij en veel shit. Onder dat laatste schaar ik eigenlijk vrijwel alles vanaf het album Emancipation. Maar de man is zo geniaal dat hij het moeilijk onder stoelen of banken kan steken en daarom staat er dus op alle albums vanaf die tijd minimaal één nummer dat briljant is. Zo kwam ik op het album Rave Un2 the Joy Fantastic uit 1999 het nummer "I love u, but I don't trust u anymore" tegen. Tjonge jonge wat een pareltje! Zo'n ontzettend mooi liedje, die maakt zelfs Prince maar heel zelden! Volgende week zit 'ie in Tracks, luisteren dus ;-)

Geen opmerkingen: