zaterdag 19 mei 2007

Karren maar!

Gisteren kreeg Geri bericht in de post dat de RDW haar Bulgaarse rijbewijs heeft omgezet naar een Nederlandse. Wat een giller! 6 jaar geleden heeft ze, vlak voordat ze naar Nederland kwam, haar rijbewijs gehaald, maar sindsdien heeft ze nooit meer gereden. Legendarisch is dan ook het volgende verhaal.
Ongeveer 5 jaar geleden tegen zei ik op een zondag tegen haar "nou, jij hebt je rijbewijs, rij maar naar huis toe". We stonden toen op de parkeerplaats van 't Loo en we woonden aan de Ter Coulsterlaan in Heiloo, ongeveer 500 meter verder. Ze stapte in aan de bestuurderskant en vroeg aan mij "waar zit de rem ook alweer?". Dit was geen grap. Ik wist niet dat het mogelijk was om op zo'n kleine afstand zoveel bijna ongelukken te maken en allebei kwamen we groen uit de auto vandaan.
Sinds die dag is ze passagier en geen chauffeur. Maar omdat ik zo'n zeikerd ben over bezoek aan tuincentra (6 weken vantevoren in 5-voud indienen zodat ik me er mentaal op voor kan bereiden) lijkt het haar toch wel handig om zelf met de auto naar het tuincentrum te kunnen gaan.
Het papiertje is er, nu de rest nog!

Geen opmerkingen: