vrijdag 19 december 2008

Zorg

Goed, mensen, daar gaan we weer! Een ergernis van hier tot Tokyo van mij zijn de reclames van de zorgverzekeringen. Die bedrijven zijn net politici. De hele regeerperiode hoor je alleen maar ellende bij ze vandaan komen, maar als de verkiezingen in beeld komen buitelen ze over elkaar heen om de gunst van de kiezer (=consument) te bemachtigen. En dus hoor ik op de radio dat er bij Zilveren Kruis een Mandy of een Wendy werkt die zorgbemiddelaar is. Omdat ik die reclame ongeveer 900x per dag voorbij hoor komen, wilde ik wel eens weten of deze vrouw echt bestond. Ik dus Google opstarten en gezocht op de meest onmogelijke termen en wat denk je? Niet te vinden! Er is dus een actrice die zich vrijwillig heeft laten omdopen tot irritante kantoortut van een stoffige verzekeraar. Vrijwillig! Onbegrijpelijk.
Maar misschien nog wel irritanter is de radioreclame van Univé voor hun Zekur ziektekostenverzekering. Hiervoor hebben ze één of andere halve zool uit de lokale snuiftent vandaan getrokken en die vraagt schreeuwend waarom ik meer zou betalen voor een verzekering. En dat onder toevoeging van de term "ouwe". Hoe weet dit stuk verdriet dat ik ouder ben dan hij? Of heb ik weer een straatterm gemist en betekent "ouwe" eigenlijk "gast"?
Ik heb er geen kracht meer voor...!

Geen opmerkingen: