donderdag 4 december 2008

December

En zo werd het dan weer december. Eerlijk gezegd ben ik van nature een beetje melancholiek aangelegd. Ik kan dan ook echt vanuit mijn diepste krochten verzuchten dat de tijd zo snel gaat, dat alles (gelukkig) niet bij het oude blijft, dat het nog maar een paar maanden geleden is dat je rondliep in je korte mouwtjes en "moet je nu kijken!", etc, etc. En dat terwijl ik nog niet eens bejaard ben!
December vind ik een heerlijke maand. Binnen is het gezellig met de lampjes en de kaarsjes en met die kou is het nog prettiger om een warm huis binnen te stappen.
Tussen kerst en oud & nieuw is op Radio 2 weer de Top 2000 te horen. Wat ik echt jammer vind is dat je niet je favoriete platen in mocht sturen dit jaar. In al zijn wijsheid heeft de zender namelijk besloten om dit jaar een overzichts-Top 2000 uit te zenden door alle stemmen van de afgelopen 9 jaar bij elkaar op te tellen en daaruit de lijst samen te stellen. En dat betekent dat er dus helemaal geen platen van, pak 'm beet, de afgelopen 5 jaar in de lijst zullen staan, want daar konden niet genoeg stemmen op uitgebracht worden. En dus dat meuk als Zwei kleine Italiener van Conny Froboess wel weer uitgezonden zullen worden, maar Hallelujah van Jeff Buckley of Grace Kelly van Mika niet.
Dat stemt mijn melancholieke ziel niet echt vrolijk.

Geen opmerkingen: