woensdag 28 mei 2008

Scooter update

Eerder heb ik op dit log beloofd om verslag uit te brengen van de vorderingen op het scooterfront. Zoals je misschien nog kan herinneren, heb ik een week of 4 geleden een scooter gekocht en sindsdien ga ik met dat ding naar mijn werk. De eerste 3 weken was het prachtig mooi, stralend weer en dan is het heerlijk op de scooter. Regen is niet zo erg, maar harde wind is al wel wat vervelender. Maar het allerergste zijn kinderen op een fiets. Kijken doen ze niet, ze horen ook niks want ze hebben een iPod op en bovendien is het de normaalste zaak van de wereld om, al slingerend, te sms'en. Vrijwel dagelijks is er wel zo'n klere-etter met een deathwish die denkt dat hij een scooter van ruim 100kg (+ berijder) kan terugkoppen. Bij Zaandam staan nog steeds mijn remsporen op het wegdek van die keer toen een jongetje keek en vervolgens 15 meter voor mijn scooter toch maar overstak. Het goede nieuws is dat je binnen 7 meter stil kunt staan, zij het met rokende banden.
Maar al met al ben ik erg te spreken over deze manier van vervoer. Het is heerlijk vrij, lekker rustig, je ziet nog es wat en voorlopig is het ook nog zonder gezeik. Wat wil een mens nog meer! Bovendien bleek gisteren dat ik het echt nog niet zo verkeerd heb bekeken, want op Amsterdam Centraal was er een bommelding geweest waardoor tussen 17.00 en 18.00 uur geen treinen reden van en naar dat station. Met mijn scootertje had ik hier echter helemaal geen last van en parkeerde op de normale tijd achter ons huis. Een lange neus naar de trein trekkend.

Geen opmerkingen: