maandag 26 mei 2008

Laat me slapen

Afgelopen week stond in het teken van de verliezers. Of de foute winnaars, het is maar net hoe je het bekijkt. Mijn laatste stukje op dit log ging over de uitsluiting van Hind op het Eurovisie Songfestival. Nadien was ik zo van de rel dat ik even geen inspiratie meer had voor dit log. Want op donderdag bleek namelijk ook dat Bulgarije was uitgeschakeld, terwijl die een act hadden wat ik voor Nederland als de toekomst zie: een dj met een lekker zangeresje. En het was nog een goed nummer ook!
De volgende slag kwam op vrijdagochtend toen bleek dat Jaap de Gouden Kooi gewonnen had. Ofwel het Nederlandse volk geloofde echt dat hij van plan was om de helft van het prijzengeld weg te geven, en is dan te naief voor woorden, of het beloond iemand die op tv in zijn kots lag te rollen. In beide gevallen is het slecht nieuws voor de staat van de natie!
Vervolgens bleek op zaterdag dat Rusland had gewonnen met een drakenplaat. En om het hele feest compleet te maken heeft Gerard Joling aangegeven volgend jaar voor Nederland uitgezonden te willen worden.
Na het horen van dat laatste nieuws heb ik me in mijn bed ingegraven. Slapen, da's de enige remedie.

Geen opmerkingen: