donderdag 30 november 2006

Update


Vanmorgen kwam er een "mannetje" om het internet via de kabel te installeren. Na 10 minuten stond hij weer buiten en hadden we nog steeds geen internet. Er moest namelijk ofwel een pc beneden gezet worden, of er moest (nog) een kabel naar boven gebracht worden. Is eindelijk alles netjes, kan je weer alles opnieuw open gooien. Nou, dat doen we dus niet! Dus was hij zo weer verdwenen.
Vervolgens op pad naar de Primafoonwinkel. Voordat we nu gaan internetten en bellen zijn we alsnog 4 weken verder! Het is gewoon te zot voor woorden! Hopelijk hebben we dit jaar dus alsnog internet.

Een en ander is natuurlijk ook niet goed voor dit weblog. Op mijn werk kan ik het zo heel af en toe eens bijwerken, zoals nu dus, maar over het algemeen blijft het log dus een beetje op zwart staan. Dat vind ik erg jammer, maar er is weinig aan te doen.

Met Geri's zoektocht naar nieuw werk gaat het naar omstandigheden redelijk. Afgelopen maandag had ze een gesprek bij een Indonesische bank in Amsterdam. Buiten dat ik erg uitkijk naar de toekomstig te nuttigen rijsttafels, is er voor Geri weinig positiefs te ontdekken aan deze werkgever. Maar ja, het alternatief is hamburgers draaien bij de Mac of verhongeren. Je begrijpt, er is niet veel keus. Nou ja, het is nog geen 1 maart (BNP heeft haar contract met 1 maand verlengd - zo desperaat zijn ze dus ook weer niet om haar te lozen).

De soap rond mijn computer begint echt bizarre vormen aan te nemen. Zoals eerder gemeld, ik heb in juli een nieuwe harde schijf in mijn computer laten zetten maar mijn computer bleef traag en kon laatst niet meer opstarten. Die cowboys in Alkmaar vertrouwde ik niet echt meer. Volgens hen moest er een nieuw moederbord in, maar volgens diverse mensen die ik daarna sprak is het vrijwel onmogelijk dat een moederbord het begeeft. Voor een second opinion heb ik 'm daarom naar een bedrijf in Heiloo gebracht. Wat blijkt, mijn (nieuwe) harde schijf is kapot en er zit te weinig RAM in de computer. De harde schijf moet opgestuurd worden naar de fabriek en dat duurt minimaal 2 weken. Maar volgens mij was dat RAM wel aanwezig voordat ik 'm naar Alkmaar toe bracht. Dus waarschijnlijk is het RAM ergens opgelost, want het is natuurlijk onmogelijk dat het bedrijf in Alkmaar dat "vergeten" is terug te zetten...
En ja, ik weet het, ik wil heel graag een Apple, maar nu Geri haar werk kwijt is, lijkt het me beter om dit soort uitgaven even uit te stellen.

Geen opmerkingen: