donderdag 7 februari 2008

Watervlek

Op mijn werk draag ik vaak wat ik "kantoorbroeken" noem, maar wat andere mensen pantalons noemen. Het nadeel van die broeken is dat je ze meestal niet zelf kunt wassen. Ja, het kàn natuurlijk wel, maar dan krijg je qua maat een broek voor een kabouter uit de machine vandaan. Die broeken moeten dus naar de stomerij.
Laatst bracht ik twee kantoorbroeken tegelijk naar de stomerij. Eentje met hondepoep (als dat spul om je schoenen heen krult straalt het zomaar uit naar je broekspijp!) en een ander met kaarsvet. Dan denk ik dat ze daar vast niet erg vrolijk van zullen worden bij de stomerij. Maar nee hoor, de mevrouw achter de balie vroeg mij verschrikt "u hebt ze toch niet geprobeerd schoon te maken met water, hè?".
Met andere woorden, dat mens zit liever met haar neus in de verteerde Frolic dan dat ze er een watervlek uit moet poetsen. Rare jongens, die stomerij-mensen!

Geen opmerkingen: