maandag 4 februari 2008

Kaartje

Een mens moet toch houden van het internet!?! Zaterdagochtend kwam ik vers uit bed, strompelde richting mijn oog-Apple en ging online om te kijken of ik kaarten voor het concert van Jean Michel Jarre in Carré te pakken zou kunnen krijgen. Zit je daar, wrijf je de slaap uit de ogen en dan gebeurt het wonder: je hebt je kaartje! Even terug in de tijd...
Nog niet eens zo heel lang gelden, ging je op zaterdagochtend in alle vroegte richting postkantoor. Stond je daar eerst een paar uur te bevriezen terwijl je langzaam de krant van die dag doornam. Als dan het postkantoor haar poorten opende kreeg je allemaal een nummertje en was het aftellen. Niet alle mensen die in de rij stonden kwamen voor hetzelfde concert als waar jij je tenen voor aan het verliezen was. Als je dan bij de balie kwam kon het zomaar gebeuren dat het concert al was uitverkocht. Sterker nog, ik heb het meegemaakt dat iemand waar ik mee in de rij voor het postkantoor stond, bij de Free Record Shop had moeten zijn. Die had dus voor de kat z'n viool 3 uur in de kou gestaan!
Die romantiek is nu dus wel over. Als je nu kaartjes wilt hebben, zorg je dat je om 10.00 uur "sharp" voor je scherm zit, klikkerdeklik en hoppa, je kaartje is gekocht en wordt met de post thuis bezorgd. Ik heb 3e rang kaartjes, vak GR. Volgens mij zit ik dan ergens op het dak. Ach, als ik in de verte Jean Michel maar hoor tingeltangelen vind ik het prima.

Geen opmerkingen: