maandag 16 april 2007

Schatgraven

Weet je wat nou het ergste is van een kast vol met platen, je kan veel moeilijker kiezen. Toen ik net met radio maken begon had ik maar een paar platen en die draaide ik dan ook zo'n beetje wekelijks. Voor de jongere lezers, dit was dus voordat het internet haar intrede deed. Want tegenwoordig kan je heel snel, heel makkelijk en vooral heel goedkoop een redelijk gevarieerd programma samenstellen. Maar in 1993, want daar heb ik het over, bestond dat allemaal nog niet en ging ik draaien met die kleine collectie die ik toen had. Dan hoorde je elke week Aerosmith en Ace Of Base, want die singles had ik toevallig.

Tegenwoordig ben ik gezegend met een ongelooflijke hoeveelheid muziek. Op dit moment ben ik bezig met het vullen van de iPod. Ik denk dat ik tot nu toe 20% van mijn collectie er in heb zitten en dat is al 30GB! Oftewel 4626 liedjes en dat staat gelijk aan continu muziek voor 14 dagen, 21 uur, 58 minuten en 57 seconden. Dan zou je zeggen dat het samenstellen van een radioprogramma je makkelijk af moet gaan. Mis! Het wordt juist steeds moeilijker. Want in een berg is het veel moeilijker zoeken naar een begraven schat dan op een vlak stuk land. En dus kies je vaak de zekerheidjes en de liedjes die je vers in het geheugen liggen.

Maar er gloort hoop aan de horizon. In iTunes zit namelijk een zoekfunctie. Tot mijn verbazing stond er een nummer van the Four Tops in mijn computer! Deze week dus te horen in Tracks.

Geen opmerkingen: