woensdag 25 april 2007

Ghosts

Een jaar of wat geleden heb ik de complete videoclip Ghosts van Michael Jackson gedownload. Ik schrok me toen kapot! Buiten dat het filmpje redelijk eng is, vond ik Michael Jackson enger dan de engste spoken in die video. Het was net alsof je naar een dansend skelet zat te kijken en dan bedoel ik dus niet die scenes waarin het echt skeletten waren die dansten, maar de geschminkte Michael Jackson die weer eens een "freak" moest worden. Ach, je kunt nooit worden wat je al bent, zeg ik altijd maar.

Er is al veel geschreven en gezegd over Michael's verslaving aan plastische chirurgie, dus daar voeg ik niets aan toe. Wat veel mensen volgens mij echter niet is opgevallen is dat hij zijn gezicht zelfs op oude platenhoezen aan probeert te passen. Als je tegenwoordig het album Off The Wall in de winkel koopt krijg je de onderkant van de originele hoes. En volgens mij staat er op de binnenkant een geretoucheerde foto van de originele voorkant. Maar bewijs vond ik nou even niet op internet. Als je maar onthoudt dat bovenstaande foto de echte hoes is...

Geen opmerkingen: