dinsdag 3 april 2007

Pontje erbij

Zoals ik al eens een paar keer hier heb aangegeven, ik ben niet erg handig op klusgebied. Ik denk dat dat genetisch zo bepaald is; mijn vader kan, na 30 jaar een boot gehad te hebben, heel goed verfen en lakken, maar voor al het overige moet er een mannetje komen. Zo is dat bij mij dus ook. Maar aan de andere kant denk ik dan weer bij mezelf "als die Nico of die idioot die nu bij Eigen Gruis en Puin rondklust het kan, waarom ik dan niet?".

Wat dat betreft ben ik bij Pont Meyer enorm goed op mijn plek. Bijna elke dag zie ik artikelen voorbij komen in de administratie dat ik denk "bestaat dat?". Zoals een tapijt-verwijder-machine, ik gebruikte gewoon een plamuurmes. Of een kogellagerschraper. Je hebt zelfs verschillende merken Portacabins! Het is een paralel dimensie van een wereld waar mensen ook dit soort dingen gebruiken!

Als ik iets tegenkom dat ik niet ken, ga ik meestal even Googlen en dan kom je de meest rare dingen tegen. Zo kwam ik een foto tegen van een school in Planken (what's in a name?), Zwitserland, waarbij ik direct getroffen werd door de schoonheid en eenvoud van de foto, de compositie, het gebouw en het vele grijs, zie ook de foto hierboven.

Uiteraard, gelukkig zou ik bijna zeggen, kom je niet alleen maar mooie plaatjes tegen, maar ook wel eens iets aparts. Kijk hier en oordeel zelf.

Geen opmerkingen: