dinsdag 12 december 2006

Tracks

Na een afwezigheid van ruim 5 jaar komt Tracks definitief terug in de ether! Afgelopen zaterdag 9 december ben ik langs geweest bij Radio 80 om eens te babbelen en ze wilden het programma graag weer uitzenden en daarme mocht ik ook weer terugkomen. Daarmee keert de verloren zoon na 9 jaar (!) weer terug op het oude nest.

Het was leuk om weer in de studio te zijn. Er is veel veranderd, maar tegelijk ook niet. Nieuwe apparatuur, maar oude vertrouwde gezichten. In oktober 1997 ben ik na een roerige discussie bij Radio 80 weggegaan, het toenmalige bestuur en het Remsporen-team had een verschil van mening over de invulling van het programma Remsporen; iets waar ik achteraf wel in kan komen. Ik heb het altijd jammer gevonden dat dingen zijn gelopen zoals het is gegaan. Vooral omdat ik daarna een programma ben gaan maken voor Radio Castricum. Qua gezelligheid van programma maken ging ik er op vooruit, maar qua techniek ging ik ongeveer 10 jaar terug in de tijd.

De verhalen van Castricum zijn dan ook legendarisch. De studio was zo smerig dat de originele kleur van het tapijt ooit blauw was, maar grijs toen Bart en ik er zaten. De muis die op een gegeven moment voorbij liep zag je dus bijna niet! Er was, in 4 jaar tijd, elke week wel iets stuk. Dan deed de platenspeler het niet, dan was het non-stop systeem naar de galamiesen en wat het helemaal nooit heeft gedaan is de rode lamp die aan moet gaan wanneer je de microfoon open zet. Alles bromde, kraakte en piepte en dat was de eerste drie weken charmant, daarna begon het te vervelen, weer later ergerde je je dood en toen zijn we er helemaal mee opgehouden.

Nu dus weer terug naar Radio 80. Ik heb grootse plannen met het programma, ik hou je op de hoogte!

Geen opmerkingen: