donderdag 28 december 2006

Draaien

Morgen ga ik een paar uurtjes proefdraaien in de studio van Radio 80. Het leek mij verstandig om, voordat ik mezelf weer de ether in slinger, eerst even e.e.a. uit te proberen. In de 8 jaar dat ik bij Radio 80 weg ben is er in de studio heel veel veranderd. Er is een ander mengpaneel, andere cd-spelers, ander computersysteem, andere microfoons. Eigenlijk is alles veranderd, behalve het meubel en de 2 platenspelers. En vooral met dat laatste ben ik heel erg in mijn nopjes. Want platenspelers staan bijna nooit meer in moderne studio's. Tegenwoordig komt vrijwel alles uit de computer, van de jingles tot aan de muziek. En dan gebruiken ze volgens mij ook nog vaak mp3'tjes, want het geluid van de muziek van bijvoorbeeld 538 is werkelijk waardeloos.
Maar goed, ik ben van plan om heel veel van vinyl te gaan draaien, ook als ik de cd-versie al heb. Er mag weer gekraak te horen zijn op de radio!

Geen opmerkingen: