maandag 11 december 2006

Eigen lijstje

Vorige week schreef ik al over de jaarlijstjes van de diverse radio-omroepen (Q Music Top 1000, Veronica's Top 1000 Aller Tijden en Radio 2's Top 2000). De hele week heb ik met veel plezier naar Q geluisterd. Er was zelfs een verrassende nummer 1: Angels van Robbie Williams. Al die lijsten inspireerden me om een eigen top 10 van de beste singles aller tijden samen te stellen. Waarbij een goede single iets anders is dan een goed album. Dat is dan ook de definitie van een goede single, denk ik: een korte, maar krachtige uitbarsting die je aandacht van begin tot eind grijpt en vasthoudt. Ik kom dan tot de volgende top 10:

10. Robbie Williams - Rock DJ
9. Tears For Fears - Sowing The Seeds
8. The Kinks - You Really Got Me
7. Michael Jackson - Beat It
6. The Cure - Inbetween Days
5. Stevie Wonder - Superstition
4. Valensia - Gaia
3. The Rolling Stones - (I Can't Get No) Satisfaction
2. Madonna - Ray Of Light
1. Frankie Goes To Hollywood - Relax

Geen opmerkingen: