woensdag 11 augustus 2010

ikBel

Het is alweer even geleden dat ik mijn iPhone kreeg en de vraag is daarom gerechtvaardigd "ben ik na zo'n lange tijd nog steeds blij met de telefoon?". Kort en bondig is het antwoord op deze vraag volmondig "ja".

Een tijdje terug is er een onderzoek gedaan en daaruit bleek dat religies en het merk Apple dezelfde delen van de hersenen activeren bij de respectievelijke aanhangers. Of je hieruit kan concluderen dat Apple een religie is weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat het gebruik van Apple computer en telefoon mijn leven een heel stuk veraangenaamd heeft. Zo was er laatst het volgende voorval.

Aan mijn computer hangen een heleboel door USB aangedreven apparaten, waaronder mijn toetsenbord/muis en de aansluiting voor de iPhone. Om wat voor reden dan ook werkte de verbinding met de iPhone niet echt lekker op mijn USB-hub. Dus dacht ik "weet je wat, ik ruil even de poorten van mijn toetsenbord/muis en de iPhone zodat het toetsenbord op de hub zit en de iPhone direct aan de computer hangt". Zo gezegd, zo gedaan, ik ruil de stekkers en hoppa! Alles werkt weer. Ongeveer een uur later bedenk ik mij ineens dat als ik dat op mijn oude pc had gedaan ik
a) de computer opnieuw op had moeten starten;
b) dat het sowieso niet in één keer gewerkt zou hebben en
c) dat het me een middag gevloek had opgeleverd.

Het zijn dit soort dingen die het werken met een Apple tot een waar feest maken. Je hoeft je eigenlijk nooit zorgen te maken dat iets niet werkt, het werkt toch wel. En zo is het met de iPhone ook. Alles werkt, alles is even makkelijk, geen zorgen! Hoe zong Queen dat ook alweer? "I'm in love with my phoo-ooo-one".

Op de foto van vandaag trouwens een nieuw geopende Apple Store ergens Joost mag weten waar. En die mensen van Microsoft zich maar afvragen waarom al die mensen toch de deuren van de Apple winkels plat lopen. It just works, people!

Geen opmerkingen: