maandag 2 augustus 2010

Bakker

Al mijn hele leven heb ik er een hekel aan om brood ergens voor de lunch mee naar toe te nemen. Als scholier had ik geen keus en kreeg ik de boterhammen in een zakje of plastic bakje mee. Tegen de tijd dat het dan 12 uur was, waren je vruchtenhageltjes tot een brij verworden en was je salami ook niet meer te eten.
Bij mijn eerste echte baan moest ik nog steeds brood meenemen, maar vanaf de tweede baan was er een kantine met vers brood, soep, hapjes, etc. Sindsdien ben ik verpest en wil ik echt geen brood meer meenemen.

Waar ik nu werk hebben ze geen luxe kantine en dus zou ik weer overgeleverd zijn aan de plastic broodzak. Gelukkig hebben ze hier wel een koelkast met vriezer en daarom haal ik één à twee keer per week vers brood, gooi dat op het werk in de vriezer en ontdooi bij de lunch naar wens een hoeveelheid sneetjes. Het brood haal ik meestal bij Focaccia Bakker De Waal, tegenover de Bijenkorf in Amsterdam. Vooral hun mueslibollen zijn ongelooflijk lekker!
Grappig is dat verkoopster Wendy ook een weblog bijhoudt.

Geen opmerkingen: