woensdag 4 augustus 2010

Italia vs USA

Een aantal jaren geleden was ik voor het eerst in Italië. Vrijwel meteen werd ik verliefd op dit land, de mensen, de koffie, tja, op wat niet eigenlijk? We hebben toen een vrij grote trip gemaakt waarbij we onder andere in Verona kwamen. De mensen in Verona, moet je weten, zijn erg gesteld op uiterlijkheden; mooie kleding, brillen, auto's, noem het maar op. Eigenlijk gaat dit in heel Italië wel op, maar Verona spant toch wel de kroon. Persoonlijk geef ik nooit zo om uiterlijkheden en al helemaal niet als ik op vakantie ben. Dus liep ik daar in Verona in mijn korte broek, sandalen, slobber t-shirt en loop ik twee meisjes tegemoet. Die kijken naar mij en beginnen me tegelijkertijd uit te lachen (en ze hadden nog gelijk ook, want ik zag er echt niet uit).

Het totale tegenovergestelde van Italië/Verona moet toch wel Amerika zijn. In The Land Of The Free interesseert het niemand een biet hoe je erbij loopt. Nou ja, niet in je gezicht. Achter je rug wordt er wel zeker gebabbeld en er is zelfs een website gewijd aan hoe mensen er in de grootste winkelketen van Amerika bijlopen. Veel plezier met het vergapen aan de lef van anderen!

Geen opmerkingen: