maandag 26 juli 2010

Zomergasten

Elk jaar is Zomergasten een terugkerend fenomeen en elk jaar levert de presentator stof voor discussie op. Dit jaar is de presentator Jelle Brandt Corstius, bekend van zijn tv-documentaire-series over Rusland. Jelle is 32 en dat is, als je het mij vraagt, een beetje te jong om dit programma te presenteren. Bovendien heeft Jelle de afgelopen 5 jaar in Moskou doorgebracht en lijkt hij een beetje het contact met Nederland kwijt te zijn.

Tot zover al het slechte nieuws, want Jelle is gewoon een verademing in vergelijking met die presentatrice van vorig jaar, Margriet van der Linden. Bij de eerste uitzending waren toen Victor & Rolf te gast en het was gewoon treurig om te zien hoe slecht dat Van der Linden het deed. Als ik Victor of Rolf was geweest denk ik dat ik was opgestapt. Jelle psychologiseert zijn gasten ook niet zo veel, da's ook erg prettig. Want die Zwagerman die dan 3 uur lang "wat doet dat met je"-achtige vragen gaat stellen, daar wordt een mens ook niet vrolijk van! Nee, Jelle doet het prima, laat maar gaan.

Ik kijk erg uit naar de uitzending met Paul Verhoeven, dat wordt smullen. "Niet waar?!?".

Geen opmerkingen: