woensdag 6 augustus 2008

Mambo #5

Zojuist hoorde ik op de radio weer eens Mambo #5 van Lou Bega. In mijn hoofd brengt me dat altijd weer terug naar de zomervakantie die ik met (mede-Remsporen teamleden) Eric en Han 2 weken heb gevierd op de Canarische Weilanden in 1999. Voor mij was het mijn eerste strand-/zuip-/gillend-naar-huis-vakantie. En in veel opzichten was het ook meteen de laatste. Maar we hebben wel heel veel gelachen. Vooral achteraf. Want toen ik daar was vond ik het helemaal niet leuk om 16 dagen lang elke dag hetzelfde te gaan doen. De dagindeling was als volgt.

11:30 Wakker worden, opstaan, Han haalt broodjes
12:30 Aan het zwembad liggen
15:30 Lunch! Op naar de Italiaan
16:30 Terug naar het zwembad of naar het strand
20:00 Klaar maken voor de avond (douchen, scheren, etc)
21:00 Op zoek naar een geschikte plek om te dineren
22:00 Eten
22:45 Op naar de Pacha Bar/Hard Rock Cafe (mijn favoriet)
04:00 Pitten

Waarom ik dit na al die jaren nog weet? Laten we zo zeggen, ik onthoud de meest stompzinnige onzin maar vraag me niet wat ik een week geleden heb gedaan, dat ben ik vergeten!
Maar goed, in de Pacha Bar draaiden ze elke dag dezelfde muziek, waaronder Mambo #5. Eric had in eerste instantie de tekst verkeerd verstaan, maar ik vond zijn tekst eigenlijk veel beter:
"A little bit of Mary in the sun
A little bit of Angie on my gun"

Geen opmerkingen: