vrijdag 8 augustus 2008

Han

Na het lezen van het stukje van Eric over ons beider vriend Han en met mijn eigen stukje nog in mijn achterhoofd, heb ik nog wel een kleine toevoeging aan mijn stukje.
Zoals ik al schreef, waren Han, Eric en ik 9 jaar geleden op vakantie op Gran Malaria. Dat jaar kwam ik voor het eerst sinds ongeveer mijn 10e levensjaar langer dan 5 uur achter elkaar in de volle zon te zitten. Ik realiseerde me terdege dat het met mijn bleke lijf geen goed idee zou zijn om dan meteen met factor 5 op het lijf 10 uur gestrekt te gaan. Dus voerde ik het langzaam op, zat onder een parasol, smeerde me de eerste dagen in met factor 30 en pakte langzaamaan steeds meer zonuurtjes.
Han niet. Han was, is en blijft de enige echte zonnekoning. We kwamen aan in het hotel en de andere dag begon voor hem meteen het "aanbidden". Inzepen met zonnebrand, walkman op, liggen, niets meer aan doen! Op zijn stretcher lag hij dan urenlang dingetjes te bedenken, zo bleek achteraf. Welke foto's hij nog wilde maken, bijvoorbeeld. En, eerlijk is eerlijk, zijn foto's waren een heel stuk leuker dan de mijne na afloop. Op de foto van vandaag vlnr ik, Horst Brunmeier, Eric en Han. Briljante avond gehad met Horst en zijn schlagers.

Geen opmerkingen: