maandag 20 april 2009

Retteketet!

Het ongelooflijke is geschied: AZ is kampioen! En wie had dat tot op een paar jaar geleden kunnen denken?
Ik begon mijn loopbaan in september 1995 bij de Sociale Verzekeringsbank in Alkmaar. Uiteraard waren daar ook verstokte AZ-fans in dienst die hun club door weer en wind steunden. Ja, door weer en wind, want op dat moment speelde AZ nog in de Eerste Divisie en was het een zielloos cluppie. Toch wist AZ in dat seizoen te promoveren naar de Eredivisie en uiteraard waren de hardcore AZ'ers vreselijk blij.
In de jaren daarna heeft de club gestaag gewerkt aan het succes van dit seizoen. Gewoonlijk interesseer ik me niet zo voor voetbal, maar als geboren Kaaskop vind ik het toch prachtig dat het nu voor het eerst sinds 1981 een andere club is dan "de grote drie" die de kampioensschaal in ontvangst mag nemen. En al helemaal als die andere club AZ is.
Op naar de ponton aankomend weekend!

Geen opmerkingen: