donderdag 30 april 2009

Onwerkelijk

Op het moment dat ik dit schrijf zit ik in de studio bij Radio 80. Wat een onwerkelijke dag is dit geworden.

Al jaren volg ik de koninginnedag niet meer op tv, maar toevallig viel ik in de uitzending, ongeveer een kwartier nadat een idioot besloot om (naar nu blijkt) 5 mensen de dood in te jagen. Of hij daar zelf ook bij was, dat weten we nu nog niet. Het gerucht gaat dat hij hersendood is. Moet je dat ook niet zijn om zoiets als dit te doen?

Zes maanden geleden zag ik dat 30 april dit jaar op een donderdag zou vallen. Al snel had ik bedacht dat ik dan iets leuks kon doen, namelijk, een overzichtslijstje uitzenden met de 40 beste Nederlandstalige Tracks ooit gemaakt. Van 8 januari tot en met 23 april elke week een nummer, op 30 april dan de laatste 24. Ik keek er echt al tijden naar uit om die laatste nummers te draaien.

En toen keek ik naar de tv en vooral naar de beelden bij RTL Boulevard en had er in 1 keer helemaal geen zin meer in. Dan maar niet zo veel praten, de ene na de andere plaat instarten en doen. Zit ik toch weer de nieuwssites op internet te lezen, zie de foto's en draai ondertussen wat ik het mooiste nummer van Blof vind, Mooie Dag. Brok in je keel, kippenvel en het besef dat er 5 mensen zijn die in feestkleding van huis gingen en nooit meer thuis zullen komen.

Waarom stonden er geen betonblokken bij dat kruispunt?

Geen opmerkingen: