vrijdag 13 juli 2007

Barbara

Vorig jaar heb ik vanaf 1970 tot 2002 alle singles van een jaar gedownload en op dvd gezet. Ik was dat alweer helemaal vergeten, maar bij het opruimen van de zolder kwam ik de stapel dvd's weer tegen. En nu ik (bijna) klaar ben met het digitaliseren van mijn collectie moet je toch weer een nieuw project zoeken, niet waar.
Maar wat er allemaal op die dvd's staat, zeg, ongelooflijk wat is er een puinhoop uitgebracht in de loop der jaren! Zo vond ik in iTunes na het laden van de singles van 1980 een plaatje van Barbara Markay, It's All Right (To F*ck All Night) van het album Give Your D*ck To Me. Inderdaad. Ik ben wel wat gewend, maar dit slaat zo'n beetje alles! En het nummer is werkelijk ongelooflijk slecht; ze beschrijft de vreugdes van de seks in niet mis te verstane woorden op een uitermate magere disco-beat.
En dan denk je dat Barbara uiteindelijk ergens in de goot is beland, maar niets is minder waar. Ze is op een gegeven moment terug gegaan naar Amerika en werkte daar met o.a. Michael Jackson en Carly Simon. Tegenwoordig maakt ze iets decentere muziek.

Geen opmerkingen: