zaterdag 16 juni 2007

Shelby

Tijdens de uitzending van Tracks lees ik meestal op internet e.e.a. over de artiest of groep die ik op dat moment draai of ga draaien. Meestal is het dan om mijn geheugen op te frissen: "wanneer was die plaat ook alweer uitgebracht? Op welke LP stond dat nummer nou eigenlijk?". Maar zo af en toe lees je een verhaal dat je helemaal niet wist. Zo ook afgelopen donderdag. Ik bedacht me dat ik helemaal niets wist van Shelby Lynne, van wie ik op dat moment het nummer Mother draaide, een cover van een nummer van John Lennon.
Wat ik las was dat Shelby er getuige van was op 15-jarige leeftijd dat haar vader met een slechte dronk eerst zijn vrouw en daarna zichzelf doodschoot. En als je dat leest terwijl dat dat nummer draait...mijn god, ik werd er even stil van! En dat kan natuurlijk niet als je een radioprogramma presenteert.

Geen opmerkingen: