vrijdag 8 juni 2007

Gracht

Sinds kort werk ik weer aan de Herengracht in Amsterdam. Na een afwezigheid van 2,5 maand is het goed om weer op de gracht te zijn.

Bijna 9 maanden geleden kwam ik voor het eerst op de gracht werken en dat was geen liefde op het eerste gezicht. Maar na verloop van tijd leer je e.e.a. waarderen. Zo zit er bijvoorbeeld op de Heiligeweg een schoenmaker die net zo goed is als die ik (na jaren zoeken) in Almere Buiten gevonden had. Da's toch makkelijk, want je loopt tijdens je lunchpauze even aan en dat scheelt je dan weer tijd in je weekend.

Gistermiddag realiseerde ik me nog eens wat een toplocatie dit is, want vanaf hier is het maar een paar meter lopen naar een leuk terrasje. En als je aan het eind van de dag daar dan even in het zonnetje zit te borrelen met wat collega's is het bijna jammer als je naar huis moet.

Geen opmerkingen: